De 4 aktiviteter
Friluftslivsaktiviteter
Da vi skulle lave vores friluftsaktiviteter var vi så uheldige at der kom snestorm og alle blev sneet inde.
Derfor blev vi nødt til at lave nogle aktiviteter hjemme.
Herhjemme valgte vi at lave en iglo, bål og snobrød.
Arbejdet med ild indeholder både naturfaglige kataloge vidensformer og færdighedsmæssige procedurale vidensformer.
Vi forsøgte i første omgang at tænde bålet med strygestål og rester fra tørretumbleren, men bunden var simpelthen for kold og til sidst måtte vi bruge nogle tændblokke.
Mål:
At udvikle børns naturfaglige kompetencer som gør det muligt for dem at kommunikere med naturfaglige begreber og fakta/viden omkring det at tænde bål og lave mad over ild. Denne katalog viden skal udspringe sig at den kroplige og dialogiske viden, som har været i spil under forløbet.
Tiltag:
Litteratur som kan være med til at skabe en impuls og interesse hos børn.
Tegn:
At børnene viser interesse, stiller spørgsmål og generelt kommunikerer omkring deres spørgsmål til aktiviteten, observationer og tilegnede viden.
Evaluering:
Børneinterview omkring forløbet samt observationen, om børn tager læringen med sig ind i hverdagens dialoger med os voksne og deler den viden de har tilegnet sig.
Kommentarer
Send en kommentar