Introduktion til forløbet 1. Samtale med lederen. (tidsramme, intro m.m.) 2. Vi samler en børnegruppe på ca. 5-6. - Vi starter med at spørge børnene hvad børnene i forvejen ved om fugle. (Her medbringer vi materialer af undervisningen – Due vinger, fødder og en præpareret fugl) - Efterfølgende skal børnene tegne en bestemt fugl de tænker på. - Efterfølgende leger vi et spil med emnet ”Fugle”. Efter introduktionen mødes vi i personalestuen på institutionen for at samle op og planlægge de næste skridt. - Skriv de didaktiske overvejelser ned og upload dem på bloggen ( Hiim og Hippe eller SMTTE) Navn: Uge 7 Bianca Jennifer Rasmus Nikolaj Mandag - Tidsrummet :10-14.45 Til 16 Hele dagen Tirsdag - ...
Udviklingsprojekt / Praksisafprøvning 1. opgave Af studiegruppe 1 : Rasmus, Bianca, Jennifer og Nikolaj Undren Vi undrer os over hvordan uderummet på fritidshjemmet E ngelsby børne og ungdomshus påvirker børnenes leg og læring og hvordan pædagogerne anvender og understøtter det som en del af et læringsmiljø? Som didaktisk metode i forløbet vil vi bruge aktionslæringsmodellen. Her vil vi implementere naturdannelsens 5 elementer hvor vi vil have fugle som et gennemgående tema og lave forskellige aktiviteter omkring emnet. Hvad finder børnene spændende og hvad finder de udfordrende? børnene skal være ude i mindst 30 min dagligt dog fortæller børnene at de heller vil være inde. Kan man rykke nogle af de indendørs pædagogiske aktiviteter udenfor? 2.a Viden - beskrivelse af jeres undersøgelsesspørgsmål ( hvad vil I gerne blive klogere på ?), herunder begrunde hv...
Kommentarer
Send en kommentar