Insekter og mad modig Kompetencemål :- Den studerende kan skabe rammer for, lede og udvikle pædagogiske forløb med et naturvidenskabeligt udgangspunkt og med fokus på børn, unge og voksnes naturoplevelser, naturforståelse med uderummet som læringsmiljø.- Ude festival Børnene introduceres til forløbet vi har 3 terrarier med, hvor børnene kan se vores forskellige insekter her vil vi vil snakke om dem og vise dem frem. Derudover har børnene mulighed for at røre og stille spørgsmål, derefter vil vi fortælle om spiselige insekter og der vil være mulighed for, at smage på de forskellige spiselige insekter vi har med. Vi har 3 aktiviteter vi gerne vil introducere børnene til. 1 Aktivitet: Vi har valgt disse tre aktiviteter for, at børnene kan komme tæt på dyrene og derved opnå en aktiv stillingtagen og derfra begynde at forholde sig til den konkrete viden du lære ved at være sammen med dyrene, for at skabe en naturlig tilgang til naturen. VI vil tage nogle små glas bøtter m...
Opgave A Dyrehold. Her har vi fårekyllingernes terrarie. Fårekyllinger: Vælg en bruger/borger gruppe Hvilke behov skal / kan et dyrehold tilgodese? Inddrag den læste litteratur. Vi har valgt at beskæftige os med melorm som bliver til melbiller. Hunnerne lægger 100 til 600 æg individuelt eller i små grupper inden for deres tre til fem måneders levetid, normalt på beskyttede steder. Æggene er klistrede, hvide, omkring 1,5 millimeter lange og ovale. Støv og lignende klæber til dem og giver dem god camouflage. Efter 4 til 14 dage klækkes larverne, som i starten er omkring 2 mm lange og hvidlige i farven. Deres krop får hurtigt en gyldenbrun farve, efter hver smeltning er de igen lyse hvidlige og bliver kun gradvist gyldenbrune igen. Afhængigt af forholdene vokser de til omkring 4 cm i længden over en periode på 2 til 4 måneder, hvorefter de forpupper sig. Det tager normalt yderligere 14 dage fra forpupning til melbillen klækker. Melbiller og deres larver, melormene, spiser ger...
Bålhygge - Første dag af natur og udeliv forløbet Ucyd Aabenraa d. 01.12.2022 Undervisningen startede med dissektion af fisk. Her undersøgte vi fiskens anatomi og dens organer. Især fordi alle sanser skulle bruges (Se, røre, føle, lugte, smage) fik vi en ny og spændende tilgang til fisken. Efterfølgende fjernede vi organerne og tilberedte fisken over bålet. Derudover bagte vi boller og tilberedte ost, suppe og bananpandekager. Fisken blev lagt i en Saltdeg som efterfølgende blev bagt på bålet.
Kommentarer
Send en kommentar