GLK Model - Ude festival

 GLK Model 

 Ude festival på Fjordskolen 



G - Hvad har vi gjort ?



K- Klogt at gøre ?



L - Hvad har vi lært? 


Gjort : Vi har ladet børnene finde mad udenfor som de tror fårekyllinger og melbiller spiser, og ladet dem putte det det ned til dem og dertil tilføjet vi tomater, kartofler, jordbær, tomat og en agurk. Vi havde gjort os overvejelser omkring rummet vi befandt os i, da det et rum de forbinder med et legerum (sfo), derefter var vores overvejelser også i det skulle være meget klare, korte og tydelige beskeder der skulle gives til børnene. Børnene fik mulighed for at holde melbillerne, rører ved fårekyllingerne. Vi havde opdelt tingene ved to borde. Det ene bord hvor der var plakater af dyrene og deres kredsløb og stil dyrene klar de var nemme at se for børnene. På det andet bord havde vi gjort klar til puslespillet.

 

Lært: Børnene lærte faktuelle og kredsløbet fra melormene og fårekyllingerne. Hvad de spiser, deres livscyklus. Børnene lærte at komme ud af deres komfortzone med, at prøve at smage på de tre varianter vi havde med af melorme. Der var melorme med mexico smag, saltet og chili. Vi lærte at tilrettelægge vores aktiviteter efter hvilke udfordringer børnene havde. Det gjorde vi bla. Ved at sørge for at der var en dagsorden for tingene der skulle ske og den fortalte vi børnene, for at give dem forudsigeligheden i hvad der skulle ske og derefter  inddrage dem med hvad de ved om dyrene.

 

Klogt at gøre: Hvis vi skulle justere i vores aktiviteter, så ville vi lave en aktivitet mere som supplering af mobile larverne-  med bind for øjnene, hvor børnene skulle gætte hvilken smag de fik, for at gøre mere brug af sanserne, da vi så hvor interesseret børnene var for at smage de forskellige varianter vi havde med. Vi synes at vores forløbet er gået godt og børnene virkede meget nysgerrige på at afprøve det. 



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Udviklingsprojekt opgave 1

Ude festival opgave

Introduktion til udviklingsprojektet på institutionen